نشست مشترک انستیتو پلاسمای پزشکی دانشگاه با نمایندگان دانشگاه تکنولوژی بغداد

 | تاریخ ارسال: 1402/11/18 | 
روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه  بازدید و نشست مشترک  انستیتو پلاسمای پزشکی دانشگاه خوارزمی با نمایندگان دانشگاه تکنولوژی بغداد انجام شد.
در این بازدید که با استقبال گرم آقای دکتر مهدیان رئیس انستیتوی پلاسمای پزشکی همراه بود، طرف عراقی ابتدا به بازدید از آزمایشگاه های پایه و پیشرفته انستیتو پرداخت و دکتر حاجی میرشریفی ضمن مشایعت مهمانان توضیحاتی در خصوص برنامه های انستیتو داده و ماشین ها و تجهیزات آزمایشگاه های مربوطه را معرفی کردند.
طرف عراقی پس از بازدید از آزمایشگاه ها و اطلاع از پروژه های در حال اجرا در این مرکز، به اتاق جلسات انستیتو هدایت شدند و جلسه مشترکی با حضور دکتر مهدیان، رئیس مرکز، دکتر مجلس آرا رئیس دانشکده فیزیک و اعضای هیات علمی انستیتو برگزار کردند.
در این جلسه پس از توافقات آموزشی در خصوص جذب دانشجو در حوزه پلاسما پزشکی و تسهیل دوره های فرصت مطالعاتی، طرح ایجاد آزمایشگاه پیشرفته پلاسما پزشکی در دانشگاه تکنولوژی مورد بحث قرار گرفت و دو طرف ضمن بررسی شرایط به توافقاتی نیز یافتند.
از مهمترین پروژه های مورد توافق طرفین در این نشست می توان به مطالعات حوزه پلاسمای القا شده لیزری، کاربردهای لیزر در مباحث تشخیصی سیستم های پلاسمایی، درهمکنش پلاسما با مایعات، و پلاسما و سنسورهای زیستی اشاره کرد.
در این نشست دکتر عظیمی بعنوان تسهیلگر از طرف مرکز روابط بین الملل دانشگاه حضور داشتند.


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5180 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر